cerealia کرمانشاه اوقات شرعی باشگاه خبرنگاران جوان

cerealia: کرمانشاه اوقات شرعی باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه اوقات شرعی اردیبهشت آوریل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی گدازه های این آتشفشان همه را می سوزاند

اگر پیگیری اداری و قضایی با جدیت جهت عنوان تعرض به بعضی دانش آموزان مجتمع «معین» پایتخت کشور عزیزمان ایران درحال انجام است و چندان خبری در رسانه ها دیگر راجع به

گدازه های این آتشفشان همه را می سوزاند

گدازه های این آتشفشان همه را می سوزاند

عبارات مهم : کودکان

اگر پیگیری اداری و قضایی با جدیت جهت عنوان تعرض به بعضی دانش آموزان مجتمع «معین» پایتخت کشور عزیزمان ایران درحال انجام است و چندان خبری در رسانه ها دیگر راجع به این مورد مطرح نمی شود علت بر این نیست که اصل عنوان به فراموشی سپرده شده است یا باید کنارگذاشته شود.

ورود بهنگام و قاطعانه مقام معظم رهبری به عنوان تعرض به تعدادی از دانش آموزان در مدرسه ای در غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران نشانگر اهمیت این عنوان هست؛ تصور نشود این نوع آسیب ها تنها تعدادی از خانواده های درگیر مستقیم عنوان را دچار چالش کرده یا می کند، خیر، به باور کارشناسان علوم اجتماعی شراره های این آتش همه را حتی در نسل های بعدی می سوزاند.

برابر آمارها زیاد افرادی که در سنین بزرگسالی مرتکب کودک آزاری یا تعرض به کودکان می شوند، خودشان در کودکی مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند.

گدازه های این آتشفشان همه را می سوزاند

بگذریم که سخت است درک شرایط روحی، روانی و زندگی خانواده های این کودکان که تازه اگر از روانکاو کمک گرفته باشند معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظارشان خواهد بود.

خردادماه امسال عنوان آزار جنسی تعدادی از دانش آموزان دوره اول متوسطه مجتمع آموزشی معین پایتخت کشور عزیزمان ایران خبرساز شد و احساسات مردم و مسئولان را سخت جریحه دار کرد به طوری که رهبر معظم انقلاب نیز آن را «جنایت» خواندند و در دستوری به مدیر قوه قضاییه، محاکمه سریع محکومان را خواستار شدند.

اگر پیگیری اداری و قضایی با جدیت جهت عنوان تعرض به بعضی دانش آموزان مجتمع «معین» پایتخت کشور عزیزمان ایران درحال انجام است و چندان خبری در رسانه ها دیگر راجع به

اولین بار نبود که اخباری درخصوص تجاوز وکودک آزاری منتشر می شد و زیاد کردن این آسیب ها نشان می دهد زنگ خطر کودک آزاری، آزارجسمی و جنسی کودکان به صدا در آمده و اگر بسرعت چاره ای جهت آن اندیشیده نشود در آینده تبعاتش غیرقابل جبران است.

اگرچه نحوه ورود به این نوع آسیب و بیان آن بسیار مهم و باید علمی باشد ولی بی شک، کتمان این عنوان نیز به هر علتی که روی دهد زیاد به آسیب های آن دامن می زند و خطرناک تر است.

موضوع کودک آزاری از ابعاد مختلفی از جمله روان شناسی، جامعه شناسی، آموزشی و تربیتی، حقوقی و ارتباطی قابل بررسی هست. جهت مثال در حوزه جامعه شناسی ساختارهای اجتماعی و سیستم ها، در حوزه حقوقی نابرابری در برخورد با عوامل که موجب جسارت زیاد آنان و در حوزه روانشناسی آگاهی از نوع بیماری و اقدام جهت درمان نقش موثری در بروز این مساله دارد.

گدازه های این آتشفشان همه را می سوزاند

گرچه در میان عوامل اوج می توان آموزش را به عنوان مهمترین عامل دانست که سهم قابل توجهی در کم کردن اینگونه آسیب ها دارد (برای مثال کودک آگاه می تواند از بروز تعرض جلوگیری کند یا اجازه رسیدن تعرض به سطوح بالاتر را ندهد) ولی نباید از نظر دور داشت که تمامی این عوامل به صورت یک تناوب یکدیگر را کامل می کنند و اگر سیستم دچار اختلال شود یک روند معیوب تشکیل خواهد شد.

مساله مهم دیگر که کارشناسان آن را گوشزد می کنند، حساس نبودن جامعه به موجودیت کودک است که به اذعان بسیاری از صاحبنظران این عنوان متجاوزان را جری تر می کند و از آنجاکه دسترسی به کودکان راحت تر می شود، به علت ناآگاهی کودک، احتمال وقوع کودک آزاری نیز زیاد کردن پیدا می کند.

اگر پیگیری اداری و قضایی با جدیت جهت عنوان تعرض به بعضی دانش آموزان مجتمع «معین» پایتخت کشور عزیزمان ایران درحال انجام است و چندان خبری در رسانه ها دیگر راجع به

نگاهی به آمار انتشار اینگونه اخبار طی سال های اخیر چشم انداز نامناسبی را پیش رو قرار می دهد؛ تجاوز ناظم مدرسه به 6 دانش آموز در سال 93، تجاوز معلم به دختر 9 ساله در سال 95 در زنجان، جنجال تعرض به بعضی فراگیران قرآن،تجاوز به ستایش دختر 6ساله افغان و قتل وی، تجاوز به ندا دختر 6 ساله افغان، تجاوز و قتل آتنا اصلانی دختربچه اردبیلی که موجی عظیمی از خشم مردم را برانگیخت و نیز چندین مورد دیگر تنها مواردی است که طی سال های اخیر رسانه ای شده است است.

**آمار کودک آزاری

گدازه های این آتشفشان همه را می سوزاند

تجاوز و تعرض به کودکان به طور قطع کودک آزاری تعریف می شود ولی ممکن است براساس تعریف های موجود، هرگونه کودک آزاری، تعرض و تجاوز تعریف نشود ولی در عین حال این دو باهم ارتباط زیادی دارند به طوری که «حسین اسدبیگی» مدیر اورژانس اجتماعی کشور سال گذشته گفته بود: سال 95، 10 هزار و 101 مورد کودک آزاری به واحدهای سیار اورژانس اجتماعی، دو هزار و 765 مورد کودک آزاری به مراکز مداخله در بحران (مراکز حضوری) اورژانس اجتماعی و 13 هزار و 726 کودک آزاری به خط تلفنی 123 اورژانس اجتماعی اطلاع داده شد.

وی تصریح کرده بود: از دو هزار و 765 مورد گزارش شده است کودک آزاری به مراکز حضوری اورژانس اجتماعی، 80 کودک مورد سوء استفاده جنسی و 24کودک هم مورد سوء استفاده جنسی و هم مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و تعداد پسر و دختر مورد سوء استفاده جنسی، برابر بوده به آن معنا که پسران نیز در معرض ترساندن سوء استفاده جنسی قرار دارند.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور همچنین تأکید کرده بود: چهاردرصد از دو هزار و 765 مورد گزارش شده است کودک آزاری به مراکز حضوری اورژانس اجتماعی مورد آزار جنسی و جسمی قرار گرفته بودند و 800 نفر از آنان نیز مورد آزار کتک قرار گرفته بودند.

اسدبیگی افزود: 11.2 درصد موارد اورژانس آسیب های اجتماعی گزارش شده است به مراکز سیار اورژانس اجتماعی و هشت درصد موارد گزارش شده است به خط تلفنی 123 را موارد کودک آزاری تشکیل می دهند. 2.3 درصد موارد گزارش شده است کودک آزاری به خط تلفن 123 مربوط به کودک آزاری های جنسی بوده است.

**شروع مسئله از تعریف کودک آزاری

در این میان، پژوهشگران علوم اجتماعی تصویب نشدن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که در پنج فصل و 81 ماده تدوین شده است را یکی از خلاءهای جدی در این زمینه می دانند؛ این لایحه 9 سال است که در مجلس خاک می خورد.

«طیبه سیاوشی» نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس شورای اسلامی اردیبهشت ماه امسال در خصوص آخرین اوضاع این لایحه گفته است: یک تعریف یکسان از کودک آزاری بین دولت، رسانه ها، جامعه و شرکت های مردم نهاد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه باید این امر مهم و دردناک را در جامعه به رسمیت بشناسیم تصریح کرد: هنوز در به رسمیت شناختن این عنوان دچار تردید هستیم، به همین علت کارها تضمینی و حقوقی زمینه مورد نیاز اجرایی را ندارند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: مساله راهگشا در مورد کودکان، نهادهای مدنی هستند ولی نمی توانیم تقش قانون را نادیده بگیریم، عنوان ولایت مطلق والدین معضل و مسئله شده است و باید جهت آن فکری کرد؛ در قانون به علت آنکه گفته اند پدرِ بد بهتر از بهزیستی و دستگاه دولتی است فکری جهت این امر نشد و با مخالفت مواجه شد.

**تبعات کودک آزاری جهت حال و آینده

در همین زمینه «امیر محمود حریرچی» استاد دانشگاه علوم بهزیستی با بیان اینکه آسیب دیدگان به آسیب رسانان تبدیل می شوند گفت: کسانی که دچار چنین اختلالی می شوند که در اصطلاح به آنان دوستدارن فرزند ها گفته می شود به شکل های مختلفی در دوران کودکی مورد آزار قرار گرفته اند.

وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آسیب دیدگان همواره به دنبال فرصتی جهت انتقال یافته کردن آسیب به دیگران به اشکال دیگر هستند، اظهارداشت: این امر بویژه در آموزش و پرورش که بعد از نهاد خانواده مهمترین نهاد است باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و پیش از جذب و گزینش، آزمون های مورد نیاز از افراد گرفته شود تا سلامت روانی فرد محرز شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه یک واکنش‌ها که بدترین شکل آن ترساندن و تجاوز است زندگی فرد را به نابودی می کشاند یادآور شد: متاسفانه شرایط موجود جامعه موجب می شود فردی که دست به اعمال جنایتکارانه می زند در لحظه ارتکاب از اینکه می تواند از مجازات فرار کند یا اینکه عنوان فاش نمی شود و در صورت افشا نیز باید مسیری طولانی جهت اثبات طی شود، می تواند اطمینان خاطر داشته باشد.

وی با اشاره به ارجاع این پرونده ها به پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی صدمه دوباره هست؛ به عنوان نمونه با توجه به اینکه جرم لوات سنگین است و مطابق قوانین اسلامی اثبات آن شرایط خاصی دارد بنابراین فرد خاطی این تلقی را خواهد داشت که از این ستون به آن ستون فرج است و در صورت اثبات، عنوان رضایت مطرح می شود که درد بزرگی در جامعه خواهد بود.

حریرچی با بیان اینکه فرد در لحظه نمی تواند فکر کند مجازات سنگینی پشت انجام چنین کاری است تصریح کرد: مجازات سنگین می تواند نقش پیشگیرانه با خود بیاورد، به گونه ای که عواقب سنگین داشته باشد و راه فرار و بخشش جهت آن متصور نباشد.

وی مساله مهم دیگر را تعریف تعدی و تجاوز دانست و یادآور شد: یکی دیگر از خلاءهای موجود در این زمینه اشکال در قوانین هست؛ در همین زمینه باید قانون حمایت از کودکان هر چه سریعتر تصویب و مساله آزار کودک تعریف شود.

«در همین زمینه حدود سه سال گذشته بعد از رسانه ای شدن تجاوز به 6 کودک از سوی یک معلم در مدرسه ای در غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران بعد از مدتی عنوان شد که این عنوان خودخواسته بوده که این امر خیلی سنگین است».

حریرچی به ضرورت انجام معالجه روانی قربانیان اتفاق به وسیله مشاورانی که در این خصوص تربیت شده است باشند تأکید کرد و گفت: کودکان و خانواده های آنها باید تحت مراقبت، روان درمانی و روان کاوی قرار گیرند تا به زندگی عادی بازگردند لیکن این افراد دچار صدمه های معنوی شدیدی می شوند.

وی افزود: از سوی دیگر گفته می شود پرسشها اینچنینی به علت مغایرت با عفت عمومی مطرح نشود ولی این امر در صورتی صحیح است که پیش از آن آگاهی مورد نیاز به مردم داده شده است باشد.

**ضرورت به کارگیری مددکار در مدارس

این استاد دانشگاه نبود واحد مددکاری اجتماعی و بی دقتی در گزینش آموزش و پرورش را یکی از پرسشها موجود برشمرد و اضافه کرد: کودکانی که افت تحصیلی پیدا کرده یا دچار افسردگی و پرخاشگری شده است اند باید از طریق واحد مشاوره و مددکاری شناسایی شوند.

وی اظهارداشت: حتی در صورت نبود امکان جهت ایجاد واحد مددکاری در هر مدرسه می توان جهت چند مدرسه مجاور یکدیگر یک مددکار و روانشناس بالینی در نظرگرفت آیا که این مساله بخشی از عنوان پرورش است و باید به آن توجه داشت.

حریرچی تمرکز نکردن بر پیشگیری را یکی از ضعف های موجود در این زمینه دانست و تأکید کرد: متأسفانه زیاد تمرکز ما روی درمان به شرط کشف است در حالیکه درمان ها نیز ناقص است.

وی ارائه آموزش های جنسی به کودکان را مهم خواند و افزود: آموزش ها باید کم کم شروع و در کتاب ها آورده شود.

ابتکار

واژه های کلیدی: کودکان | اورژانس | کودک آزاری | کودک آزاری | اورژانس اجتماعی | آسیب های اجتماعی | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه